8 Eylül 2009 Salı

Sigorta acentelari

Her yıl acentelerinin memnuniyet düzeyini ölçen Güneş Sigorta bu yılki değerlendirmenin sonuçlarından oldukça memnun kaldı. Bağımsız bir araştırma şirketince (CRC Consultancy & Research Center) yapılan projenin amacı Güneş Sigorta acentelerinin değerlendirmelerini almak, hizmetlerle ilgili beğeni memnuniyet derecelerini belirlemek ve problem yaşanan konuları tespit etmek. Araştırma K.K.T.C. hariç, tüm Türkiye çapında Güneş Sigorta'nın 396 şahıs, 299 şirket yetkili acentelerine yönelik gerçekleştirildi. Sözkonusu ankete katılan acentelerin sadece 92 tanesi diğer sigorta şirketlerinin de acenteliğini yapıyor. Gizlilik prensibine bağlı kalarak diğer sigorta şirketlerinin isimlerini belirtmeden, bazı özet sonuçları açıklayacak olursak; Güneş Sigorta ile çalışan acentelerin memnuniyet düzeylerinin ortalamanın üstünde olduğu görülmektedir. (5 üzerinden yapılan değerlendirmede 3.85) Genel ortalamada 4.21 değerini alan Güneş Sigorta memnuniyette olduğu gibi tavsiye edilmede de ilk sırada yer almaktadır. Güneş Sigorta dışında başka sigorta şirketlerinin de temsilciliğini yaptığını belirten acenteler en yüksek ciroyu Güneş Sigorta'dan sağladıklarını belirtmişlerdir. (% 58) Genel Müdürlüğe bağlı acentelerin yoğunlukla sattığı Genel Müdürlüğe bağlı acentelerin yoğunlukla sattığı poliçelerin başında Sağlık, Mühendislik ve Nakliyat Sigortaları gelmektedir. Bölgelere bağlı acentelerde ise en yüksek oran Ziraat Sigortalarına aittir. Güneş Sigorta acenteleri iş hacminde yaşanacak gelişmelere olumlu yönde bakmakta ve 3.98 oranla iş hacminin önümüzdeki dönem için bir ölçüde artacağını düşünmektedir. Acenteler Güneş Sigorta'nın Teknik Servis Yöneticilerinin konuları hakkında yeterli bilgiye sahip olmaları hususunda 4.16 değerlendirme ile memnuniyetlerini göstermişlerdir. Güneş Sigorta'nın sağladığı eğitim hizmetleri için genel değerlendirme yapıldığında, acentelerden yoğunlukla “Oldukça Memnunum” yanıtı alındığı söylenebilir. Sağlanan tüm eğitim hizmetleri arasında en fazla memnuniyeti alan hizmetler; Temel Sigorta Eğitim Hizmetlerinin verimliliği ve sektördeki diğer şirketlere göre durumu olmuştur. Burada değerlendirilen eğitim hizmetleri içinde Bilgi İşlem Eğitimleri, İhtisas Branş Eğitimleri de yer almaktadır. Güneş Sigorta poliçeleri içinde müşteriler tarafından anlaşılabilirlik ve rakiplerine göre cazip koşullar içermesi bakımından ilk sırayı Yangın Sigorta Poliçeleri almaktadır. (3.73) Poliçelerin müşteri gereksinmelerine cevap vermesi memnuniyet derecelendirmesinde ise yine en yüksek oranı Yangın (3.89) ile Kaza Sigorta Poliçeleri (3.77) almıştır. Acentelerin memnuniyet düzeyini 3.64 olarak belirledikleri bir diğer husus ise yeni ürün çeşitliliği olmuştur. Güneş Sigorta'nın sunduğu yeni ürün çalışmaları kapsamından en fazla memnuniyet duyulan ürün ise “Kasko Ekstra” dır. Güneş Sigorta ile birimler arası iletişimden duyulan memnuniyet düzeyi ise 3.73 oranı ile ortalamanın oldukça üzerinde yer almaktadır. Karadeniz Bölge ile Marmara şube Müdürlüğüne bağlı acenteler 4.30 oranı ile birimler arası iletişimden duydukları memnuniyeti ifade etmişler, Güney Anadolu Bölge Müdürlüğ'ne bağlı acentelerde öne çıkan husus ise Bölge Toplantılarının Etkinliğinden memnuniyet duyulması olmuştur. Doğu Anadolu şube ise Elektronik Posta Yolu İle Yanıt Alabilme Kolaylığı'nı 3.37 oranla ifade etmiş bulunmaktadırlar. Eskiye dayanan bir kuruluş olma, sektördeki gelişmelere öcülük etme - ayak uydurma ve ödeme koşullarının müşteri kitlesine uygunluğu Güneş Sigorta'nın başarılı bulunduğu diğer özellikler olarak görülmektedir.

kaynak http://www.gunessigorta.com.tr/page.php?name=haber_arsivi&ID=136

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder